Falowniki Forum Instrukcje Porady Strona Główna Falowniki Forum Instrukcje Porady


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór falownika do budowanej maszyny.
Autor Wiadomość
jaszczurek

Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-07, 10:31   Dobór falownika do budowanej maszyny.

Witam wszystkich. Jestem w trakcie budowy pewnej maszyny, w której na wyjściowym wrzecionie muszę uzyskać możliwość płynnej regulacji w zakresie od kilkunastu obrotów na sekundę, do powiedzmy jednego obrotu na pięć sekund. Do tej pory robiłem to za pomocą wariatora, jednak nową maszynę chcę zbudować w oparciu o falownik. I tu moje pytanie: chcę zastosować falownik Hitachi SJ100 030HFE (3kW) oraz silnik około 2,2kW. Po drodze z silnika do wrzeciona przewidziana jest przekładnia pasowa, zmniejszająca obroty. Jako że w dziedzinie falowników jestem zupełnie zielony, zwracam się do doświadczonych użytkowników z takimi pytaniami:
a. czy tej mocy silnik będzie współpracował z takim falownikiem?
b. falownik ma zakres do 360Hz, jak będzie się zachowywał silnik o nominalnych obrotach 1400 przy 50Hz, gdy dostanie częstotliwość 360hz, czy to go nie zniszczy?
c. zależy mi na stałym momencie obrotowym niezależnie od obrotów
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Marcin
 
 
bonanza


Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 436
Skąd: Poland
Wysłany: 2013-01-08, 19:52   

a. Nie powinno być żadnych problemów, dokładne dane silnika definiuje się w parametrach falownika.
b. Przy 360Hz silnik nie będzie w stanie ruszyć. Powyżej 50Hz spadek momentu będzie nieunikniony. Praktycznie bez sprzężenia zwrotnego wykorzystać można zakres 3-70Hz.
c. W ww. zakresie uzyskamy przynajmniej 60-70% momentu znamionowego, lepsze wyniki daje tryb wektorowy, jeszcze lepszy - sprzężenie zwrotne np. przez enkoder.